Si Gomuk lagi

Dulu, aku ade bercerita tentang adik aku di entri Visi Si Gomuk. Dia sekarang sudah berumur 14 tahun. Cepat kan masa berlalu?

Ahad lepas, aku balik ke rumah kerna ada kenduri member sekelas waktu sekolah dulu.
Setibanya di rumah, aku perasan mata-mata 2 orang adik aku merenung aku.
Mungkin sebab baju yang kupakai menampakkan susuk perutku yang membesar ni.

Aku suka kacau adik bongsu aku ni...sebab kerjanya main komputer, tgk TV je.
Kadang2 bila aku balik, sengaja aku goyang2kan kepala dia time dia tgh main game...
yang turut aku lakukan juga hari itu.

Tiba-tiba, dia pandang aku dan berkata sambil ketawa, "You're fat."
Ok, dalam realiti sebenarnya aku tak gemuk langsung!
Jadi, aku tunjuk padanya lengan aku yang memang kurus.
"See? I'm not fat at all!" kata aku.
Kemudian dia balas, "Your tummy is fat!"
Mak aku yang kebetulan mendengar perbualan kami, menjawab pada adik aku,
"But you're fatter!"
Aku ketawakan dia.
Kesian...

Tapi, aku tau dia sebenarnya agak excited sebab tak lama lagi ade baby kat rumah...

2 comments

  1. preggy yer...take good care of yourself k.
    sukalah mak tu nak dapat cucu.

    ReplyDelete
  2. welcome!
    a ahh tgh preggy..my mom biase2 je kot wlaupun dlm hati die agak excited =P

    ReplyDelete