PGL - The Musical Season 2


19 August 2006. Aku ke Istana Budaya menyaksikan persembahan teater muzikal Puteri Gunung Ledang. Aku pergi bersama FF. Kami berjanji dgn adik FF beserta bfnye utk berjumpe di sana dan makan bersama.

Ini bukan lah pertama kali aku dan FF tgk PGL. Mase season yg pertama dulu kami pergi mase ‘opening night’ lagi. Kami excited btol nk pegi. Mcm xpercaya yg kami pergi lagi.

Sepanjang persembahan xbole nk amik gambar. Msti concentrate. Tp, walaupon ni kali kedua ktrg tgk…but it was still superb! Wow!! Mmg persembahan first class! Penghayatan pelakon mmg lebih dr yg dulu. Ader some perubahan tp xbyk.

Aku rase this time pon, aku & FF lebih menghayati PGL ni. Ade one part tu, aku cam nk nangis ms Tiara nyanyi this one love song. That time FF wat sumthing touching and aku ms tu terpk how much aku syg kat FF semua (berlatar blkg kan lagu tu).

Heheheheh. Terjiwang plak!

Mase abis tu, ktrg sempat bergambar dgn AC Mizal = Adipati Majapahit. Adik FF borak2 sket dgn die. Aku sempat ckp kat die, “Thanks. Good performance!”

AC di mana? AC di IB!!!



Ade lg yg ktrg buat. Dgn slambe nye, ktrg masuk backstage. Serious slambe! Hahahahha. Dpt lah tgk set die…jmpe Tiara Jacquelina (Gusti Puteri)+Datuk Effendi & Ac Mizal lg. Tp, Stephen Rahman xde plak. Cis!

Yg klakar dan memalukan, ader sorg Datin ni, die nmpk aku. Ms tu die salah masuk pintu, so aku ckp kat die…”Eh, pintu bukan kat sini. Sbelah sane.” Pstuh ktrg same2 gelak sbb dh salah pintu. Die bole plak tanye aku, “Are you one of the performers?” Aku rase yg amat maluuuuu! Apokobondo? Lalu aku ckp, “Eh, no, no.” (sambil menggelengkan kepala aku).

Kesimpulannya, hari yg berbahagia sungguh buat aku. Walaupon mase blk aku kecewa xdpt beli soundtrack PGL musical (sbb abis stok), tp aku best sgt. Heeee~

Thank you kpd FF sbb bwk aku g tgk PGL lg skali. Lately, ktrg slalu gaduh2 but I’m glad ktrg xpenah lame2 nk bermasam muke. PGL yg kali ni, byk meninggalkan kenangan & buat aku happy trhadap life aku.

“Apakah manusia lupa bahawa cinta adalah nyawa?”

6 comments

  1. mmg world class performance

    darah dewa adalah blablabla
    (lagu ac mizal)

    lagu paling best hehehe

    ac dan adlin kau mmg da bomb.
    raja ahmad pon da bomb gak

    ReplyDelete
  2. mmg superb ah perfomance ibnor reza..gile lepak je die tarik suara..ape name lagu last skali die nyanyi tu?aku seorang juara?yeke?...eh btol la kan konsert ibnor reza yg korang tgh bincang nih kan kan kan??

    ReplyDelete
  3. faridfadhly : btol2. WORLD CLASS. (bkn mawi world ha)

    asiput : siput? hahahah aku rase incik siput kene bace btol2 artikel itu ye =P

    ReplyDelete
  4. “Are you one of the performers?” Aku rase yg amat maluuuuu!

    yeke malu?
    bukan bangga ke?
    hahha

    ReplyDelete
  5. “Are you one of the performers?”

    "Yes, im Gusti Ili, n this is my boyfriend, Majafarid."

    ReplyDelete
  6. faridfadhly : xterfikir bangga dulu...pk malu duluuu

    sanitoria : gusti ili?!?!?! smcm jek ayat!!! wahahahahahhah

    ReplyDelete