Ape Yang Dicari?

Aku ni smmgnye seorg yg byk sgt berfikir. Yg pentingnye, ssh kalo aku tinggal sorg2. Kalo tinggal sorg2...xde keje ke hape...mule la aku memikir. Aku pk hidup aku, love life aku, everything. Aku tau lelaki ssh nk memahami perasaan pompuan. And aku...lg rmi yg xfhm+dgn yg xsuke aku.

Aku tau org2 yg xsuke aku nih xgemar tgk prangai aku yg asik kuar dgn bebdk lelaki. Msti ader yg kate dlm hati,

"Bdk ni dh ader bf, tp still kuar dgn lelaki lain"
atau

"Harituh aku nmpk dier kuar dgn org lain, harini dgn org lain lak!"
atau

"Ehh...slambe btol bdk pompuan ni lepak dgn byk2 lelaki ni. Xmalu ker?"

So...mehla aku citer sket. Kalo korg nk tau, aku knal kwn2 lelaki aku dr kecik. Diorg slalu support aku. Aku dulu kalo xsbb diorg&kalo xsbb hati aku yg xsng dipengaruhi, agak2nye aku dh ikut jejak bdk2 lain yg sosial tuh.

Salah satunye cara utk aku elakkan dr pk bende2 lps (pengalaman pahit hidup aku), aku lepak dgn diorg nih. And sbb tu lah aku lbh sng bergaul dgn bdk lelaki. But now, aku dh pandai gaul dgn pompuan. ;) Huhuhuhuh. Farid, wlaupon dier dh biase&ok aku mcm ni...tp deep down, aku tau yg somehow it's not easy as it looks. Utk dier trime aku yg mcm ni, susah. Aku slalu rs yg aku sgt xdeserve someone like him.

Aku sbenarnye pk bykkk sgt bende hrni. Aku trase, berbanding rmi org zaman ni, aku antara yg xde la duit sgt. Maybe parents aku la byk duit, tp kalo aku...aku xde duit. Aku prasan yg skrg bdk2 shopping kat TopShop la...Converse la...seriously, sblm ni, aku xpenah beli kasut kat Converse. Jam aku, xpenah jam >RM100. Kalo ader pon, hand down dr mak aku. Sluar aku? Yg harga >RM50 pon xde. Ye, aku duk TTDI. But it doesn't mean that aku ni byk duit.

Hidup aku in a few years...aku xtau mcm mane. Dpt ke aku keje nnt? Atau aku akan menganggur je nnt? And brp lame aku akan bertahan dgn Farid? Slamenye ke? Boleh ker aku tempuh tahun2 yg mendtg ni? And...bilenye aku nk berubah? Nk jd ape yg aku nak jd satu hr nnt? Aku rase mcm...mati tu dekat je. Dtg bile2...kt xtau...kt xagak...kt xrase... Bilenye aku akan mati?

Aku mcm...still cari sst. Aku bole bersyukur dgn ape yg aku ader skrg...but still...aku mcm xde sst lg. Mcm setiap kali aku fikir, aku msti cari sumthing. Aku berdoa slalu gak. Aku berdoa mcm2. Maybe smyg aku xcukup kan? Nak kate smyg aku cukup...tipulah tu. Aku xnk jd hipokrit. Aku nk jd aku. Mmg aku ni pon bkn baik sgt. Allah akan ampunkan aku ke? Bilenye aku nk bertaubat? Secara ikhlas dari hati aku? Hmmm...ape dier yg aku cari?

1 comments

  1. kengkadang chii pun pk sama gak cam ilynn..
    lebih2 gik skrg ni dok sensorang..
    slalu gak bermonolog sendirian..memikirkan ape yg akan berlaku pd sok hari..

    ReplyDelete