Salam Aidiladha

Assalamualaikum.

First of all, aku nak ucapkan Selamat Hari Raya Aidiladha buat semua.
Tahun lepas, aku sempat puasa di hari Arafah.
Tapi malangnya, tahun ni aku x sempat. =(

Alhamdulillah, Lulu baru baik demam.
Pagi2 tadi pukul 3 lebih die merengek2 x bole tido...
Akhirnya aku & FF bangun, bagi die minum, makan sikit,
pstu aku main2 dgn die sikit,
dlm pukul 4, die tido balik smpi skrg.

It's a bittersweet raya for aku, husband & in-laws.
Baru seminggu pemergian arwah ayah FF.
Bermakna, lg 2 hari jugak aku ada masa untuk spend dgn FF.
Dia cuti satu minggu ni, jadi aku banyak masa dengan dia & juga banyak perkara yg kami settlekan untuk family.

Bila dapat experience situasi mcm ni, aku pun berfikir perkara yg sama jika aku takde nnt.
Aku tidak mahu ada hutang yg bole menyusahkan family aku untuk membayarnya.
Dan aku harap bila time aku pergi, aku mahu pergi dalam keadaan aku yg paling baik;
dari segi ilmu, amal, fizikal, minda, dll.

Sekarang ni, aku agak rasa terkilan sikit sebab x dapat nak ke masjid sembahyang raya & ke kubur.
Seorang kawan berkata, itu pengorbanan seorang ibu.
Aku teringin jugak ke masjid & menziarah kubur (aku ke kubur hanya masa kebumi hari itu),
tapi demi jaga Lulu di rumah, aku biasanya tak pergi.

Ok, aku terpaksa berhenti di sini.
Kami mahu ke Seremban kerana lembu korban arwah telah dibawa ke sana.
Salam.
=)



0 comments