ujian bukit

Aku tak suke kalo diperkotak-katikkan.

Hari tu.
Aku dan FF pegi tapak projek syarikat die.
Jalannya mmg berbukit2...aku tukang bawak kereta.
Bawak kereta manual baru aku. Hehe.
Sungguh mencabar.
Sampai2, kami tgk rumah yg tengah nak naik.
Lawa mmg lawa. Murah memang murah.
Banglo pulak tu.

Dalam perjalanan nak balik,
FF banyak guide aku.
Aku pon dah semakin confident dalam pembawakan keta aku ni.
Naik bukit mestilah gear dua...
Sekali...kruk, kruk!
Adoi!
Termati la pulak!

"Ok2...ujian bukit ni..." FF kata.
Aku pun cuba.
Termati.
Termati lagi.
Dan lagi.

Sampai lah...
dari jauh kedengaran...
Pin, pin, pin, pin, pin!
Dua org budak kecik naik motor menghon tak henti2 kat aku.
Dan gelak2 sinis kat aku smbil memandang aku dgn penuh ciritan.
Arrghhh! Nasib baik ko budak kecik.
Tp ko telah mengetawakan org yg lebih matang ini!
Aku mmg tak suke dimalukan sebegitu rupa!
Nasib baik depan FF je!

5 comments

  1. budak kecik tu ada bakat jadi rempit
    percayalah!
    hahaha
    sabar jelah ek, FF ada disisi kamu!

    ReplyDelete
  2. ahahahhaha
    mmg!!!
    kecik2 dh pandai rempit..besar nnt mcm mane la pulak

    ReplyDelete
  3. no sweat challenge tuh hehe. patutnye ko jerit kat bdk tuh 'oi mane lesen?' ;p.

    ReplyDelete
  4. takpe ilyn,practice makes perfect.hakhak!

    ReplyDelete
  5. ad3ck: ehehhehehehhe. tu la..tp sbb dh malu sgt kottt

    lisa: thank youu!!!

    ReplyDelete