Hikmah adenye dier

Wahai rakan2 skalian!!! Aku kembali lagii!!! Wahahahhaha! Well, perkembangan LI aku...hari Khamis lalu aku dpt 2nd job aku. Makin berat dh nmpk! Aku kene wat graphic montage, logo, super bar & bground utk satu siaran yg akan ditayangkan ms bln Ramadhan nnt. Due2 job aku utk TV9.

Rmi gak yg tanye aku psl jmpe tak selebriti tu..ni... Well, utk pengetahuan korg, aderlah kdg2 nmpk. Tp xslalu la. Kalo korg nk tgk deejay HotFM, mmg free2 je la. Msk2 Sri Pentas, dh nmpk diorg kat konti. Selebriti lain tu ader lahh nmpk. Tp kpd yg request nk kem slm&sign Karam Singh Walia, Daphne Iking...malangnye blom ketemu lagi dong!

Haa...lagi satu. Kemungkinan result Sem 3 akan kuar besok. So...Good Luck kpd semua warga UKM yg amik exam sem tu. Aku xdpt nk mengagak mcm mane result nnt. Biarlah bagus kan. Aku jwb peksa mcm ape ntah. Pki bantai je semua. Adoiiii. And maybe dlm this week aku akan turun UKM. So, watch out la dgn bayang2 aku! Wahahahahha. (Xklakar ponnnn)

Aku duk umah ni...mmg tension sbb mak aku mmg xabis2 ader je nk carik salah. Kalo satu hari xmembebel&bising kat aku, xsah! Ader2 je. Aku pon naik fed-up. Itu lah...ini lah. Pstuh merungut bende2 yg sbenarnye akibat drp dier jugak. Kecewa pon ader. Sbb hrtuh dier ader ckp sumthing yg aku rs xptt la sorg mak ckp kat anak. Pttnye dier mendorong la. Kalo nk ckp pon, xyah la dgn nada yg bole mengguris hati. Ntah la...last2 aku malas nk mlyn.

I guess ader hikmah nye Farid dlm hidup aku. Dgn dierla aku dpt mengadu...dpt citer semua bende yg dh jd spjg hidup aku...kisah2 pahit... Farid la org yg dpt balance kan aku. Dier sorg je yg tau aku sbenar2nye mcm mane. Dier korek diri aku (dgn erti kata lain, mengeluarkan aku yg tersembunyi) and dr situ, dgn dier je aku bole jd segala2nye yg aku nk jd. Pd saat2 aku di atas, dier ader dgn aku...aku senang, dier ader dgn aku...ms aku trase dianiaya&tersisih, dier ader dgn aku...time aku rs yg aku ni xlayak utk dier, dier assure aku yg dier sentiase ader dgn aku...malah pd saat yg aku btol2 rs nk mati je drp trus hidup, dier ader dgn aku menghalang aku drp berniat&melakukan ape2 yg bodoh&mensyirikkan.

Dscn8623 Itulah dier. Mcm mane aku nk gambarkan pentingnye dier dlm hidup aku pon...xterkata. Mcm...sinar yg xde hentinye. Nyala yg xkan padam walaupon ditiup kencang atau disimbah air. Nk dihitungkan...dh sethn ktrg exclusive and dier dh buat mcm2 utk aku. Bile aku pk psl ktrg...terharu gilerrrrr la. Mcm2 dh ktrg lalui. Aku xtau kalo ader org lain xsuke aku dgn dier ke...xpuas hati ktrg 2gether ke...or ckp2 bende yg xbaik blkg ktrg... Yg pentingnye, aku tau mcm mane kuatnye ktrg bersame. <--dh mule ayat poyo!

So...aku nk ckp la...yg dlm hidup ni, bile kt dibesarkan dgn kasih sayang...mmg hidup kt baik2 & bahagia je. Kalo kt xdpt kasih syg yg cukup...sabar la. Jgn pegi merokok ke, drugging ke, buat muke kat org lain ke...xslesai masalah. Tulis or citer kat org. Aku dh alami bende tu. And alhamdulillah, aku xbuat bende2 tu. Nsb baik la aku ader hobi. Hehe. Itu jela. Korg sabar je...jgn peduli. Buat dek je.

That's it for today. Nak tido...esok keje! Aku tulis di lain hari lagi ye. ChOwWwWzzZZaaA frens!!

0 comments