Anak Itu...

Aku penah terbace satu blog seorg lelaki yg citer psl anak dier. And dier declare yg dier lebih syg kat anak2 dier drp mak diorg (dier&isteri still 2gether). And dier citer la anak dier ni la yg bg dier smangat utk berjuang la ape la. Aku kagum satu hal. Tp aku trase kesian kat isteri dier. Penat2 melahirkan anak2 utk suami, tp dier hanya mendpt tmpt #2 dlm hati suami dier.

Maybe sbb si suami tu xtau ape rsnye melahirkan anak. And, aku xckp yg semua pompuan rs sakit yg teramat bile give birth. Ader yg tak. Ader yg mcm...pop, dh kuar. Mcm tu je. Ader skali aku borak2 dgn rmate aku psl hal pompuan. Kuarla topik psl melahirkan anak. And dier tunjuk aku satu clip pompuan give birth. Serious, lps tgk tu...rs takuttt sgt. Aku sblm tu penah bace risalah je...tu pon dh takut. Apetah lagi tgk vid.

Of course, ms skolah kite tau yg serviks mengembang la ape la. Tp xpenah dibgtau yg bile baby tu nak kuar, lubang kuar tu akan koyak. And ader kes yg bile baby ssh nk kuar, diorg trpakse gunting ape ntah yg diorg gunting. Mmg bykkk sgttt darah. Yg aku tgk tu, diorg gunting bukaan tu. Seram siot!!!! Sbb tu la kite digalakkan meneran bile nk kuarkan baby. So, gunting2 tu xpyh and doktor slalu pastikan yg kite ader tenaga nk buat tu. Kalo tak, alamat caeserean la. Bedah je.

Sejak aku bace blog lelaki tu, aku berfikir. Lelaki ni, aku tau mmg suke kan anak2. Sbb tu bile kawin, diorg MESTI nak anak. Tp tu je ke tujuan diorg nk kawin? Aku rs xde pompuan yg nak dijadikan mesin buat baby bile kawin nnt. Btol tak? So, pompuan mstila strong. Jgn kene abuse dgn suami.

Lelaki ni, ader some of them xde rs timbangrasa. Ape diorg nak, tu la yg diorg akan dptkan. And aku tau yg xde pompuan nk tempat kedua dlm hati lelaki yg dier syg. Ape pon mstilah #1 kan? Kalo ader anak skali pon, xbole la letak pompuan yg dh melahirkan anak pd thp yg bwh. Bkn senang tau! Adil la. Due2 same rata. Due2 #1. =D

So, kpd yg dh nak menimang anak tu, didikla and sayangi la anak dgn sepenuhnye k. Tp jgn manjakan sgt. Kpd yg tgh try nk dptkan anak, truskan usaha. Anak tu anugerah & rezeki drp Tuhan. Bersabar byk2. Jgn smpi psl anak pon goyang. Perkahwinan tu perjuangan yg besar lagi. Insyallah akan sampai rezeki drp-Nya. Tu saje la post hari ni. Esok post lg kalo smpt.

p/s: mcm mane la rupenye mmbr2 girls aku tgh mengandung nnt...hehe =p

0 comments