Al-Fatihah

Aku kat office ni. Td pg...sedang ktrg semua buat keje & some of us tgh borak2 kosong, tibe satu brite yg Hani Mohsin telah pulang ke rahmatullah. Mule2, xde sape yg percaya. Sbb kat TV3 hrtuh ader citer yg seumpama ni, tp org lain la. And org itu xmeninggal pon. Tp, after few minutes, mmg brite tu btol. Mmg terkejut. Aku terasa sedihhh sgt.

Hani Mohsin mude lg. Baru 43 tahun. Aku terbayang perasaan anak dia bile bpk dier rebah. Aku dpt bayangkan situasi kat terminal Air Asia tu. Mase tu hanya dier & bpk dier je ader. Dlm dier telefon mak dier (Tiara Jacquelina), mesti dh nangis2. Sebak plak aku nih! Ya Allah, sesungguhnya Kau yang menentukan hidup dan matinya umatMu ini.

Rmi yang menyanjung arwah Hani Mohsin kat cni. Bakatnya besar, orangnye segak & tampan, rupenye iras2 allahyarham P.Ramlee...tp apakan daya. Ajal itu ketentuan Allah. DariNya kt dtg dan kepadaNya jugalah kt kembali. Semoga roh arwah dirahmati dan dosanya diampunkan. Dan aku doakan juga dier ditempatkan dalam golongan yang baik2. Brite kehilangan Hani Mohsin ni mengingatkan aku tentang realiti hidup. Aku terbayang jika abah aku xde...

Jom sedekahkan Al-Fatihah kepada arwah Hani Mohsin dan ahli-ahli keluarga kt yg dh xde lg dan umat-umat Islam yang lain. Al-Fatihah...

0 comments