Current hardship

Assalamualaikum.

A LOT has been happening.
Lebih2 lagi sejak wedding ni...haih...macam2!
Dan aku berada dalam stress mode dah 2 minggu cmtu la.

Last weekend, aku & family gi Terengganu for the reception belah lelaki.
Dpt duduk dekat Ri-Yaz Heritage and it was kinda a short vacation that is most needed.
However, x cukup la...

And over the weekend, byk yg aku & FF borak.
Pasal our life, our dreams sejak kahwin, our visions....etc.
Aku masa tu still fragile lg, stress bagai...so, bile dh ade talk2 ni..
terus sebak, keluar gak la airmata walaupun sedaya upaya nak tahan.

Masa mula kahwin dulu, byk plan ktrg..plan for our future.
It was great at first...tapi, terlalu byk benda yg menyebabkan kami terutamanya FF, sacrifice.
Aku rasa sejak dari tu, our dreams were slowly shattered.
Tapi FF selalu nasihat aku utk bersabar.
Dan aku sabar.
Sampailah hari tu. Aku rasa mcm apa guna la sacrifice ktrg ni?
Our dreams dirobek depan2 mata...sakit gile ok!

So, masa our talk tu, FF kata dia pun rasa yg sama jugak.
Tapi apakan daya...kite boleh tengok je. Hati yg meronta siapa yang tau.
Waktu skrg yg kita susah ni, kene terlalu lalu byk bersabar.
Pada aku, waktu ni la dugaan kesabaran aku paling tinggi yg aku pernah rasa.
Sacrifice & sabar...dh 2 tahun aku buat bende ni.
Tapi waktu skrg la aku rasa paling puncak.

Hinggakan aku rasa mcm aku lost.
Macam aku dh bukan aku.

These days pun, I pray harder than usual.
Aku memohon penyucian rohani & bimbingan dr Allah swt.
Aku memohon supaya aku kuat menempuhi dugaan & sentiasa bersabar.
Aku memohon supaya I get to reap the rewards of my sacrifices.
Aku memohon agar aku tenang & gembira & mencapai kebahagiaan.

Aku cuba bila solat utk focus, khusyuk.
Cuba tak berfikir perkara lain melainkan menyembah Allah swt.
Aku cuba merendahkan diri aku & mohon dekat pada-Nya.
Jadi, pada Dia lah aku mengadu & meminta.

Just hoping that semua yg aku rasa skrg akan pulih.
Bahawa satu hari aku & FF dpt kebahagiaan yg we plan ms awal2 kahwin dulu
Serta sentiasa merendah diri & dengan Allah swt tetap di hati.


0 comments