Detoxing from social networking

So...dalam masa sebulan lebih ni aku bermastautin dekat umah Mama Abah aku.
Sampai bulan May.
Sebabnya? FF sedang dalam mode kursus.

Kebelakangan ni pun aku kurang nak sibuk berangkaian sosial ni.
Terlalu banyak benda yang menambahkan dosa aku. Huhu.
Bila sampai satu tahap yg you are getting too much dose of digital network, perlu ade detoxing of it now and then.
Social networking skrg dh menjadi satu platform utk org:
1. Menunjuk2 & bermegah2
2. Memaki tanpa hala tuju
3. Bercakap tentang perkara2 yang membuang masa.

Kalau dalam kadar yang berpatutan, ok la kot.
Tapi bila dah terlalu flood, org lain rasa muak.
Kdg2 aku pun muak dengan apa yg aku tulis...jadi bila dah mcm tu, detox!
Nasib baik aku ada kerja yg memerlukan konsentrasi.

Haih...melihat sekeliling, dunia ni dah menjadi terlalu kapitalis.
Mengambil kata FF, "Even Islam sells."
It's a sad sad world.

0 comments