Terima Kasih CSD

Pertama sekali, aku ingin mengkhabarkan perkara gembira buat aku dalam minggu ini.
Ahad lalu. Dengan selambanya, FF bercuti bersama-sama keluarga aku di Genting Highlands. Tiada gambar bersama-sama family. Cume gambar ini saja:

Gambar ini diambil oleh mak aku dan di belakang sekali tu, adik aku.
Bersama kami waktu gambar diambil adalah dua orang sepupu aku.
Muka aku macam cirit.
Tapi. Bahagianya aku rasa! Hehehehe!

Hari ini. Hari last aku praktikal di CSD. Setelah hampir 6 bulan. Macam2 dah aku tempuh. Walaupon pada mula dulu, aku sering rindukan FF. Rindu untuk belajar semula. Tapi, sekarang lain. Aku sudah mula rindukan hari-hari aku di sini.

Kak Jua. Orang yang paling rapat dengan aku. Mulanya, kami cuma pergi surau bersama. Kemudian, mula keluar. Makan. Shopping. Beli baju raya untuk anak2 dia. Pergi UKM. Pergi rumah makcik dia. Bila berborak, kami tak selalu bercerita tentang orang lain. Tapi, cerita tentang kerja, tentang hidup masing2, tentang anak2 dia. Dari dia, memang banyak aku belajar.

Kak Ipah. Masa mula2 dulu, selalu juga aku lepak dengan dia. Tapi, shift dia selalu sebelah petang hingga ke malam. Jadi, sudah tak selalu dengan dia. Kak Ipah juga banyak pengalaman. Selalu dia duduk dan borak2 tentang kerja. Kadang2 kami makan2 di office, dan dia bercerita. Tentang isu2 kesihatan perempuan...ehem,ehem. ;) Yang selalunya akan membawa kami ke gelak ketawa yang tidak sudah2.

Abg Nett. Supervisor aku. Kak Elly. Boleh jadi supervisor aku yang kedua. Mereka, pereka grafik. Yang otai. Lawa2 rekaan mereka. Memandangkan aku tiada asas dalam seni (asas teori), maka diorg banyak mengajar. Dari membuat kerja2 dengan mereka, aku sudah mula merasa kemudahan komputer Mac.

Ramai sangat kalau nak diceritakan satu persatu. Tapi memang aku akan rindu CSD. Kecuali Big Boss la. Hahaha. Kak Jua, Kak Ti, Kak Ipah, Kak Elly, Abg Jali, Abg Aziz, Abg Razidi, Abg Nett, Ayu, Liyana, Abg Rafi, Abg Nang, Abg Ghafor, Rashid, Abg Mi, Hanim, Kak Shairli, Abg Nuar, Abg Din, ...ramai lagi. Mungkin satu hari kalau aku ada rezeki dengan CSD, akan aku kembali bekerja di sini. Tapi kalau takdir aku bekerja tempat lain, aku tak lupa mereka.

Kak Jua & Kak Ti ada pesan, kalau buat majlis, jangan lupa jemput! Masakan aku lupa! Insya-Allah, kalau diizinkan-Nya, tentu aku jemput. Sebab kat sini lah aku banyak mengenali dunia luar yang lain sungguh dari dunia aku sekarang ini.

Terima kasih buat mereka semua.
Terasa sedih nak tinggalkan tempat ini...


p/s: Liza CSD akan bernikah petang ini. Selamat Pengantin Baru!!!

4 comments

  1. tahniah da abes li.tumpang bersedih juga utk ko sbb syg nk pisah dgn diorg di tv3
    papepun aku doa yg terbaik utk ko n batek

    ~berdua lebih baik~ =D

    ReplyDelete
  2. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  3. aku pun nak selamat pengantin baru kat Liza CSD gak ler...

    ReplyDelete