Apa yang aneh tu?

Ade beberapa perkara aneh berlaku. Mungkin tak begitu aneh. Tapi aneh la juga. Bagi aku. Petang 20 November 2006. Aku mendapat satu sms yang berbunyi:

"Yana, tau no cikgu yu tak?"

Cikgu Yu ialah seorang cikgu Cina yang berkaliber sewaktu aku di sekolah menengah rendah. Cara beliau mengajar mata pelajaran Bahasa Melayu dan Sejarah boleh membuatkan pelajar tertarik untuk terus belajar. Lebih-lebih lagi dengan raut wajahnya yang kiyut dan body beliau yang tinggi macam galah.

Berbalik kepada cerita tadi, aku tidak tahu siapa pemberi sms. Nombor 017. Aku cume menganggap adik aku. Si Nor. Si Amoi. Maka, di rumah aku bertanya kepada dia,
Aku: Tadi Nor bagi Yana mesej tanya nombor cikgu yu eh?
Nor: Hah? Mana ada.
Aku: Abes tu. Yang nombor 017 tu sape punye?
Nor: Entah. Nor takde bg msg ape pon.
Jadi, aku pon musykil. Tak mungkin adik aku yang lain kot. Iman ke? Tetibe pulak dia mahu bagi sms pada aku. Jadi aku pon bertanya pada mak aku. Siapakah gerangan di dalam rumah ni yang memakai 017? Kecuali bapak aku lah. Maka, jawapannya. Anis. Ha? Anis beri msg padaku? Mak aku pon pelik. Anis bagi msg? Aneh. Ya, aneh.

Mungkin anda musykil. Di sini aku terangkan. Buat pengetahuan kalian, aku dan adik2 aku yang bernama Iman & Hanis tak rapat. Langsung. Sangat tak rapat. Bercakap pon boleh kire dalam satu hari. Kadang2, tak payah kire. Sebab tak bercakap. Langsung. Sesama sendiri. Apatah lagi la nak bersms. Jadi kamu faham hubungan antara kami kan?

Dan. Malam tadi, sedang aku sibuk bermain game. Si Amir masuk ke bilik. Seperti yang pernah ku beritahu, komputer aku di sisi katil. Jadi aku cuma duduk di atas katil. Sambil bermain komputer. Jadi, si Amir ini telah baring di belakang aku. Entah buat apa, aku tak tahu.

Apa yang aneh? Oh, aku telah tidur bersama Amir di atas katil 'single bed' aku itu. Aku rasa kelakar. Lama sungguh aku tak tidur satu katil dengannya. Kemudian. Saat aku nak tidur. Boleh pula dia memeluk aku. Menggunakan KAKInya. Dan. Aku tertawa. "Eh, eh. Apa ni?" Aku mengomel berseorangan. Tiba-tiba. Mata Amir. Celik. Memandang aku. Aku sedang ketawa. Dan menolak kakinya. Lalu, dia tidur balik.

Malam itu. Aku tidur dalam kesempitan.


p/s: Aku jadi calon akhir AWET 2006 dalam kategori Weblog Baru Terbaik 2006. Tapi tak menang. Cuma aku tak percaya aku salah seorang calon akhir! Alhamdulillah. =D Hee~


9 comments

  1. aneh gak la.aku konfius adek ko bpe rmai?bpe org?aku igt ko mention nama kwn2 ko.adek2 ko rupanya =P

    sweet la tido same2 dgn adek.aku pon windu... nk tdo dgn adek2 laki aku.heheh.tp diorg udah gedek(besar)
    tak bleh la.sigh* =P
    ha,tahniah la atas pencalonan.cuba lg.nnt mesti menang nx year.heheh!

    ~awan berarak mengikutiku ;)

    ReplyDelete
  2. kira ngan Amir kamceng la????
    aku sikit konpius ngan citer hang...

    ReplyDelete
  3. lisa, aku ade 5 org adik-beradik

    suwit ke...hahahah klakar la. dh la sempiiiiittt

    time kasih atas ucapan anda. dh cukup happy jd calon akhir. tu pon dpt find out secara tiba2. =D


    13may,konpius dgn crite aku? hehhehe sblm ni pon ade byk la cite psl aku n amir
    amir ni plg bongsu. jd kalo dgn die no hal la. gaduh2 pon baik blk. hehehe

    ReplyDelete
  4. aku dlu ske tido depan tv. adek aku dlm room. pastu aku kene la bgn awal.mesti aku pegi kat adek aku. nyempit seblah die. hehe. xmalu punye kakak.

    ReplyDelete
  5. aku plik laa..nape kau x rapat adek bradek..

    tp amir tu mmg sebijik rupakau..
    comel je..ihiks~

    apa2 hal pon batek lg comel..

    katel die bwh katel aku ms f5..
    aku slalu tido atas katel die..
    tp kami,hanya berborak bola

    ReplyDelete
  6. elle, ko plak terblk ek. hahahahahah menyempit sbelah adik plak nih. eeeiii mmg x malu!!!
    ntah bile aku bleh menyempit sbelah batek...eh ehh...adik aku lah ;P

    ikan, hmmm knape aku x rapat adek bradek ye...hmm satu soalan yg mencabar gak ah
    err...ko kate amir rupe aku??? hohohohoh klakar2
    yeke ko slalu tdo atas katil die? takde buat ape2 kan?
    =P
    ohhh borak bola je keeee

    ReplyDelete
  7. me and my siblings pun tak berapa rapat dulu tapi tader la sampai tak bercakap langsung. but now that everyone dah besar panjang, so kitorang dah rapat semula. boleh la lawak lawak gelak ketawa semua.

    tak kekok ke tak bercakap sesama ahli keluarga?

    p/s- i like the way you put words in your entries. =)

    ReplyDelete
  8. sha
    hmm
    nak kate tak kekok tu..entah. dah biasa.
    kalo berckp kang lg chaos keadaan. kot.

    thanks 4 the compliment

    ReplyDelete
  9. kadang2 ada dlm satu family tu..hubungan antara adik badik x bp rapat..cuma ngn certain adik je..

    chii pun sama gak..ngan abg ..kalo xde menda penting nk ckp..mmg x ckp la kitorang..ishk2

    ReplyDelete