Cube cari album2 lame

Semalam sedang aku membongkar album2 lama yang ade kat umah aku, aku jumpe byk gambar2 mase kecik yg memberi aku ruang utk mengimbau kenangan. Waktu aku bayi, waktu aku kecik, waktu aku sekolah rendah... Rupa aku mase kecik dh berubah sangat dgn aku sekarang. Aku rs skrg aku tak lah se-kiyut (cute) mase dulu.

Tiada lagi rambut kerinting bak Goldilocks (ala...yg tidur kat umah beruang tu, makan bubur diorg). Tiada lagi shape muke yg ala2 sesuai dgn badan aku (muke skrg xpadan lgsg). Dan rambutku tidak pendek mcm dulu jugak. Ahh...aku teringat zaman aku kecik2 dulu. Macam2 bende lucu yg aku buat. Tergelak2 aku smlm tgk gambar2 aku dan adik2 aku. Betul org kate, ape2 yg jd dlm hidup kite perlu kite abadikan dalam gambar. Sbb bile kite tgk blk, kite igt sampai ke bende yg kecik skali...




Gambar ini adalah aku dan adik aku bersama 2 org cousin terapat ktrg. Aku igt ktrg dekat Zoo Negara. Mase tu ade KFC nye tent dan ktrg makan kat situ.

Time gambar ni diambil, ktrg tgh mengunyah AIS. Tgk mulut masing2. Cousin aku sbelah tu tgh menahan sejuk ais tu.






Siapa sangke aku pernah masuk kumpulan Nasyid yg dikire aktif dalam penglibatan dekat sekolah2? Kami ade masuk pertandingan dan persembahan. Mase tu aku dan kawan aku jadi solo la kire nye.
Aku ingat, kami nyanyi lagu "Ibu" sampai mak-mak yang tgh tgk kat bawah pentas tu nangis2.
Okk...dah2. Tak payah nk gelak2 dah. Kite tgk gambar kat bawah pulak.



Ini mase aku Tadika Diyana. Percaya tak, yang ade 11 org dalam gambar ni masih lagi aku kenal? Dan mereka masih lagi wujud kat TTDI ni. Elina (3 dari kanan) masih lagi seorg sahabat baik aku dr dulu smpi skrg. =)


Ha...yg ni pulak buat ape nih? Kecik2 dh reti bergayut ehh...
"Helllooo...boleh caye cakap dgn FF...?"
Hehehhehehehhehehhehe. =P

11 comments

  1. hi solo kumpulan nasyid,
    bole berkenalan?

    ReplyDelete
  2. hi..
    apekate awak brambut pendek..
    tampil dgn gaya segar..FF dh jd name glamer la plak..

    NAA

    ReplyDelete
  3. sepi dah jadi seorang hair stylist.. (btol ke aku eja)

    ReplyDelete
  4. Goldilocks? Pastikah kamu dengan kenyataan itu? hahaha

    ili... FF pernah merungut kat aku. Dia kata memang dia teringin sangat kau berambut pendek seperti waktu kecik.(seter duweter)

    ReplyDelete
  5. anonomos: nk berkenalan ke? bole je asalkan niat anda baik..=)

    sepi: rambut pendek? tak terfikir pon...mungkin saye sudah sinonim berambut panjang. adakah anda rase rmbut pendek itu sesuai?

    elle: hehehheheh. hairstylist ke?

    sanitoria: gambar yg mcm Goldilocks xdpt nk post. mungkin lain kali. saye ade mcm2 style rmbut nmpknye. hehehheh =P

    ReplyDelete
  6. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  7. batek...

    gua link blog lu kat blog gua okeh...

    cantek~

    ReplyDelete
  8. wargh silap...

    komen ku di atas ditujukan kpd mu ilynn...

    ReplyDelete
  9. terima kasihhhhh
    toce2...mm koy..
    =D

    ReplyDelete
  10. Hi old kinder mate. I'm Faeza, from the concert costume, 1st row, 2nd from left. Wearing pink shoes.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hi Faeza! I just realized this comment! Somehow I'm not getting notifications on comment. Baru ni nak mengupdate. Are you still living in TTDI?

      Delete