1 Ramadhan

Adakah kamu semua bertarawikh malam semalam?

Ramadhan Al-Mubarrak sudah tiba. Selamat Berpuasa kalian yang aku kasihi semua! =)

Dalam mimpi aku terdengar sebuah lagu yang bernyanyi-nyanyi... Mata aku dibuka. Oh, bunyi lagu alarm handphone aku la! Hehe. 0430. Ala...kasi lagi 10 minit nak tido la...

Belum sempat mimpi aku tiba di kemuncak, "Yana, bangun2!" Ala...Mama ni kacau la! Tengok, dah tak bole nak sambung mimpi. Nak dekat ending pulak tu. Sekarang tak tau ending mcm mane. Aishhh... Lalu, dgn berat mata aku bangun. Aku capai handphone, aku cari nombor yang perlu didail..

Tuut, tut. Tuut, tut. Adoiii...lamanya... Telepon kat tepi telinga pon tak bangun2 lagi ke?

"Hello?"

Alamak! Ayah dia la! "Assalamualaikum..." sopan.. Hehe.

"Waalaikumsalam." Bunyi mcm gagang terjatuh. Pastuh ada bunyi diangkat balik.

"Uncle, Ily ni." Adoi...aku dhla tak tau nak ckp mcm mane. Sah2...lepas ni kalo dia telefon aku, aku bebel kat dia.

"Haa...Ily. Nak cakap dgn F*** ye?" Jawab Ayahnya.

"Tak adalah Uncle. F*** suh kejut.."

"Ohh...okk.." Gagang diletak kembali. Sudah selesai tugas aku. Fiuh!

FF memang nak kene dgn aku! Aku maluuuu!!! Huuu..huuu..huuu.
Selamat Berpuasa!!
=)


'Tidur orang yang berpuasa itu adalah ibadat dan nafasnya itu adalah tasbih, doanya itu mustajab, dosanya diampunkan Allah dan amal ibadatnya dilipatgandakan' -Hadis tentang Ramadhan-

19 comments

  1. ape daa..tu pon malu ka..

    sorila x terjaga la pulak time call tuh xtau apesal..tp kalau mcm bojed ckp..aku susah mau bangun mungkin sbb aku ni kacak (xde kaitan)

    ReplyDelete
  2. batek memang kacak pun..hahah

    selamat bepuase ili!!

    ReplyDelete
  3. well batek...

    like senior like junior la kan haha (malu dol ckp canni)

    Tidur orang yang berpuasa itu adalah ibadat <- wow... x sia² rupenye aku bangun tdo kul 1...

    pasni aku nak bangun kul 3.30 la.. 4 jam je posa haha

    ReplyDelete
  4. faridfadhly: mestilah maluuu. ape daa...
    aku susah mau bangun mungkin sbb aku ni kacak (xde kaitan) <--ni ape niiii
    kamu udah check fantasy blom? huhu

    daa: ahahahhahah btol2 hamdi. sekacak pierre andre kan? kan? yeaahhh!!! hehehhe
    slamat berpuasa hamdi!

    bojed: like senior like junior?? ptt la batek puji sgt ko ni..ada agenda ape korg di balik selimut tu ha (jgn pk lain)

    ReplyDelete
  5. kitorang mane de agenda di balik selimut...

    di balik kain pelikat ade le kut...

    maksud aku...

    agenda solat tarawikh (xde idea gile2 haha)

    ReplyDelete
  6. Selamat Menyambut Ramadhan!

    ReplyDelete
  7. mlm td aku dpt msg yg berbunyi begini..

    masa kecik2 dlu sblom tdo, ustaz slalu pesan..letak yasin tepi bantal, baca surah sblom tdo, n pling penting bgn tdo sblom subuh.
    tp apa yg kta wat skang ni,letak hp tepi bantal, baca msg sblom tdo, n bgn bila hp berbunyi. sj nk ingatkan, tiada yg lbh pnting dr panggilan Ilahi.

    selamat pose sume =p

    ReplyDelete
  8. tp panggilan dari seorang ibu ingin menegejut anaknya sahur pon penting gak.

    el, aku sayang kau.

    ReplyDelete
  9. ahh! poyo sayang² nih..(emo plakkan)

    ReplyDelete
  10. bojed: solat tarawikh eh? sumpah xde bende lain?
    kalo begitu, alhamdulillahhhhh

    sanitoria: ye,selamat berpuase wahai amr. jgn ponteng puasa ye.

    elle: alamak...ape yg elle maksudkan tu?

    sanitoria lg: ahh..btol tu amar! hehe err...el mesti kembang ko ckp mcm tuh kat die.

    daa:ni sbb xde sape ckp,"hamdi,aku sayang kau." amar, ko ckp sket kat bdk sorg ni.
    hamdi, blk kol 5 tau! huhu!

    ReplyDelete
  11. di bln puasa ni aku hanya kembang ble perut ku berisi makanan. haha

    ReplyDelete
  12. hahahhahhhahha
    hidung xkembang la ehhhh
    ;)

    ReplyDelete
  13. puase tanpa niat tidaklah sah..

    farid hensem mcm rusydin puak taliban

    ~Lights will guide you home

    ReplyDelete
  14. ye btol tu wahai incik sepi <-- pasal puasa tanpa niat tu

    x betul <--yg psl farid hensem mcm rusydin taliban

    betul <-- farid hensem mcm pierre andre haha

    ReplyDelete
  15. uhuhuhu..tidur mati rupanya pakwe ili ni ek..ha ha ha

    ReplyDelete
  16. mmg!! ade skali tu die tido mati mase ktrg nk kuar. tggu punye tggu dekat kolej die..call pon xangkat2..igtkan jatuh kat bilik air ke ape ke...mmg risau tahap gaban la
    smpi mntk mmbr die tlg kejutkan...ketuk pintu tp tak bangun2 jugak! masyallahhh. pstuh,incik sepi terpakse tendang pintu dan mengejut si FF. kuat jugak incik sepi nih. hehehehhe. itulah antara kenangan2 dulu. time kasih ikan kerana byk menolong. aku ptt blanje ko&dayah minum satu hari nnt la.

    FF : jgn buat org ssh hati lagi..(hehe)

    ReplyDelete
  17. haha gelak kan die..

    ahak ahak

    ReplyDelete
  18. thanks pujian terhadap aku..


    ~Lights will guide you home

    ReplyDelete
  19. asip...tu gelak ikhlas ke tak? haha

    sepi...same2 daun keladi (yeke nih?) =P

    ReplyDelete