Ikan di laut, naik ke darat...

Aku kenal Ikan dari FF.
Diorg ni kawan sejak sekolah agama dulu.
Kebetulan, masuk sama uni, sama fakulti, sama course.
Jadi, sebagai FF's girl, aku pun berjinak2 dgn geng2 die. Termasuk lah Ikan ni.

Memori yang aku ingat betul psl Ikan ni, waktu die jatuh motor depan library.

Semuanya bermula ketika aku & FF berjalan ke library (study woi,nk exam) lepas tu ternampak Ikan atas motor menghala entah ke mana.

Sebagai rakan yg baik, kami pun mengangkat tgn kpdnya dgn harapan die nmpk.

Memang die nmpk la sampai pandang blkg ke arah kami, smbil bawa motor tu.
Dan time tu jugak la, die langgar divider hadapan dan jatuh.

Oh, sakit mmg sakit.
Berkejar kami kat die. Termasuk la bbrp mat Arab yg baik hati nk tolong.

Bile ktrg bwk die ke pusat kesihatan, org yg merawat tu, gunting seluar jeans die. Yela, kaki penuh luka, darah. Kalo nk suruh bukak mmg parah la.
Bile dh abis org tu fix Ikan, die berkata dgn sedih pd kami, "Siot tol nurse td. Selamba potong seluar aku. Jeans baru ni..utk raya.. "
Sayup-sayup kedengaran lagu Musafir di Pagi Raya.

Semalam selesai sudah majlis kawin Ikan & Dayah, buah hatinya dari zaman matrik.

Selamat berbahagia buat korang.
Kita tgk sape sampai ke parenting dulu.

Enjoy your honeymoon bebeh!


Published with Blogger-droid v1.5.8

0 comments